niedziela, 27 lutego 2011

Święta w Krakowie cz. 2

No, więc w końcu udało się skończyć zdjęcia z Krakowa. I to jeszcze w lutym :D Zdjęć jest 5 i jest to głównie zabawa światłem (w trzech słońcem, w ostatnim już sztucznym, ale to była 17, więc słońce już dawno grzało gdzie indziej). Drugie natomiast zapodziało się tak przypadkiem troszkę, bo nie pasuje do reszty, ale na tyle mi się spodobało że nie mogłem sobie odmówić publikacji go ;) Także zapraszam do oglądania i komentowania.





Właściwie to większość (konkretnie 4 ;) ) zdjęć była już gotowa z tydzień temu, natomiast ostatnie zajęło mi "trochę" dłużej, ale to głównie dlatego, że moim skromnym zdaniem zdjęcie jest niezłe. Przez ostatni tydzień po prostu kombinowałem jak wykorzystać potencjał tego ujęcia i go nie zepsuć. A i tak wydaje mi się, że można było z tego zdjęcia wyciągnąć więcej... No ale nic, tak też jest nieźle a jak na coś wpadnę to najwyżej obrobię je drugi raz i też tu umieszczę ;)

Jeszcze a propos ostatniego zdjęcia to zostało ono wykonane poprzez złożenie 3 ujęć, czyli jest to (albo próbuje być ;) ) HDR, HDRI czy jak kto tam lubi to sobie nazywać. Jest to drugie zdjęcie, które wykonałem tą techniką na tym blogu, więc dopiero się uczę (pierwsze jest w poście o Lublinie). I pewnie po spojrzeniu na nie wiele osób powie że jakiś kiepski fotograf/grafik je robił, bo widać wyraźnie bardzo częsty błąd, mianowicie jasne obwódki wokół drzewa. Więc dla tych wszystkich, którzy patrzą się na poprawność techniczną zdjęcia to tak ma być. Jest to zamierzone i należy do kompozycji obrazu. A dla tych, którzy zwracają uwagę na wartości artystyczne zdjęcia a nie tylko aspekty techniczne to... nie przejmujcie się moim wywodem i wracajcie do oglądania ;)
















Jeśli spodobały Ci się zdjęcia opisz to w komentarzu, jeśli nie to tym bardziej napisz co jest nie tak, to pomoże mi w ulepszaniu mojego warsztatu i zmotywuje mnie do pracy ;)


A jak podoba Ci się co robię i chcesz żeby blog się rozwijał powiedz o nim znajomym. Więcej oglądających i komentujących to większa motywacja do pracy ;)

1 komentarz:

  1. Zatem:
    Pierwsze podoba mi się srednio z tego względu, że chyba wolałabym je zobaczyć w kolorze. Myśle ze rzuty pod słońce wyglądają wtedy ładniej, są ciepłe i głębsze niż te czarno-białe, mam wrażenie że ta technika się tutaj nie sprawdziła.
    Drugie zdjęcie bardzo mi się podoba zwłaszcza ze względu na ujęcie ^^ Jest naprawdę super ^^
    Kamieniczki.Stanowczo mój faworyt ze względu na świetną smugę światła i klimat zdjęcia ^^ Zaczynasz powoli wracać do bardziej pozytywnych i kolorowych zdjęć, co uważam za ogromny plus ^^
    Czwarte mnie nie porwało. Mało co na nim widać i jest jakieś takie płaskie jak dla mnie..Kolorki ubogie zapewne dla wytłuszczenia samego światła, ale mam wrażenie że jednocześnie spłaszczyły obraz i wytłumiły to światło zamiast go podkreślić. Ale to tylko zdanie amatora :P
    No i ostatnie. Jak na złość fachowcom od kwestii technicznych mi się podoba :D Fakt, widać że trochę to nienaturalne, ale daje jakiś taki miły efekt ^^ Bardzo in plus ;)
    Tyle z mojej strony, mam nadzieję że moje zdanie ci się do czegoś przyda ;)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj mnie!!!!!!! ;)